Annons

Epic!
Cafés Tobias Ivarsson skriver om äventyr och awesomeness.

 

Fixa sexpacket med Kaj & Sverre

Kaj Zackrisson, Kask Rask

Fixa bålstyrkan med med världens gladaste dalmas.

* * *

Denna styrkecirkel signerad skidlegenderna Kaj Zackrisson och Sverre Liliequist innehåller 7 övningar. Välj nivå och följ sedan övningar som visas i programmet. Vi rekommenderar 3 till 5 repetitioner av varje cirkel. Värm upp i 15 minuter innan du börjar med programmet.

Du behöver: En sten, en pinne och plan yta.

Jocke Olsson (BMX cyklist): 20 sek per övning / 10 sek återhämtning. 2 min återhämtning mellan varje set.
Tobias Ivarsson (Bloggare): 30 sek per övning / 10 sek återhämtning. 2 min återhämtning mellan varje set.
Chris Sörman (Snowboardess): 40 sek per övning / 10 sek återhämtning. 2 min återhämtning mellan varje set.

 

* * *

Kaj Zackrisson och Sverre Liliequist

Övning 1. Rite

Tryck upp höfterna och titta bakåt. Håll toppositionen för en sekund eller två, varje muskel bör vara stenhård. Sänk till startposition, och håll din röv från marken.

* * *

Kaj Zackrisson och Sverre Liliequist

Övning 2. Gå på plankan

Börja i armhävningsläge sedan går du med händerna framåt så långt du kan och sedan tillbaka. Håll kontroll över din core-muskler (undvik att få en båge med ryggen).

* * *

Kaj Zackrisson och Sverre Liliequist

Övning 3. Sten-snatch

Håll ryggen rak hela tiden. Knän över tårna. Skicka upp stenen över huvudet med raka armar.

* * *

Kaj Zackrisson och Sverre Liliequist

Övning 4. Special Jack

Håll en pinne mellan händerna och kontrollera balansen med core-musklerna. För pinnen med raka armar ned mot fötterna och  under benen. Gå sedan tillbaka till startpossitionen.

* * *

Kaj Zackrisson och Sverre Liliequist

Övning 5: Omvänd planka

Variera höga knälyft mellan höger och vänster ben. Upprätthåll en stabil rörelse med höften i högt läge.

* * *

Kaj Zackrisson och Sverre Liliequist

Övning 6: Stenvrid

Håll stenen framför bröstet. Balansera på skinkorna och undvik att nudda med ryggen i marken. Vrid överkroppen från höger till vänster och tillbaka.

* * *

Kaj Zackrisson och Sverre Liliequist

Övning 7: Höftdrag

Använd ett ben i taget. Tryck upp höften med ena benet och sträck ut det andra. Håll höften upprätt i en sekund och gå sedan ned och upprepa med nästa ben. Vidrör knappt marken i lågt läge när du byter ben.

 

/Tobias

Dela
Tweeta
 


DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Laddar